Vol.24, No.3, 2024, str. 414–421 |
UTICAJ FORSIRANIH VIBRACIJA KOČIONIH OBLOGA NA TOPLOTNE KARAKTERISTIKE DISKA: NUMERIČKA PERSPEKTIVA Mehdi Hamdi1, Mohamed Bouanini2, Mohammed Hadj Meliani3*, Boufeldja Benabdelkader1, Elmir Mohamed1, Eugenia Rossi di Schio4, Akram Alhussein5**, Fodil Hammadi6 1) Mechanics, Modeling and Experimentation Laboratory L2ME, Faculty of Technology, Bechar University, Bechar, ALGERIA 2) Energetic in Arid Zones Laboratory, Faculty of Technology, Bechar University, Bechar, ALGERIA M. Bouanini 0000-0002-9657-3422 3) LPTPM, Faculty of Technology, Hassiba Benbouali University of Chlef, Chlef, ALGERIA M.H. Meliani 0000-0002-6776-9266; *email: m.hadjmeliani@univ-chlef.dz 4) Department of Industrial Engineering, Alma Mater Studiorum - University of Bologna, Bologna, ITALY E. Rossi di Schio 0000-0002-8263-8846 5) University of Technology of Troyes, Technological Pole of South Champagne, Nogent, FRANCE A. Alhussein 0000-0003-2622-9308; **email: akram.alhussein@utt.fr 6) Mechanical Engineering Reliability Lab LFGM, Department of Civil Engineering & Hydraulics, Tahri Mohamed University, ALGERIA F. Hammadi 0000-0002-7504-4580
|
Izvod U ovom radu numerički istražujemo termičko ponašanje automobilskih kočionih diskova, kada su kočione obloge opterećene horizontalnim vibracijama. Radi određivanja uticaja ovih vibracija na karakteristike diska, numerički se rešava parcijalna diferencijalna jednačina (PDJ) provođenja toplote u disku, primenom metode konačnih elemenata. Spoljne površine diska i obloge su izložene prenosu toplote konvekcijom i zračenjem. Određujemo uticaj amplitude i frekvencije vibracija ploče na raspodelu izotermi, maksimalne temperature, prosečne temperature i disipaciju energije. S obzirom na rezultate, u radu se pokazuje da se odvođenje toplote kroz disk može smanjiti zadavanjem sile vibracija, a samim tim, poboljšati performanse kočionog sistema automobila. Ključne reči: disk kočnice, obloga kočnice, vibracije, trenje, prenos toplote, simulacija, COMSOL Multiphysics® |
rad u celosti (0,97 MB) |