Vol.24, No.3, 2024, str. 380–385 |
INTEGRITET I PROCENA RIZIKA MORSKE NOSEĆE KONSTRUKCIJE Abubakr M. Kraedegh1, Lazar Jeremić2*, Igor Martić2, Tamara Golubović3, Aleksandar Jovanović4 1) Nalut University, Nalut, LIBYA 2) Innovation Centre of the Faculty of Mechanical Engineering, Belgrade, SERBIA L. Jeremić 0000-0002-9568-2766; +email: laki991@hotmail.com I. Martić 0000-0003-4721-4551 3) Innovation Centre of the Faculty of Technology and Metallurgy, Belgrade, SERBIA T. Golubović 0000-0001-8283-1104 4) MONT-R, Meljak, SERBIA A. Jovanović 0009-0009-6539-1325
|
Izvod Postoje uobičajene čelične platforme, koje mogu biti tipa sa osam nogu ili mogu biti lagane četvoronožne. Postoje i dizalice, koje su mobilne, i platforme sa zategnutim nogama (TLP), koje lebde. Sa čeličnim fiksnim platformama, noseća konstrukcija podržava nadgradnju, koja sadrži neophodne objekte. Noseća konstrukcija je napravljena u fabrici i ako je velika sa šest ili osam nogu, projektovana je da podrži pune proizvodne kapacitete, a može imati modifikovane noge dizajnirane kao plovke, ili se mogu instalirati dodatni balastni rezervoari, tako da može da pluta. Ključne reči: morske noseće konstrukcije, podvodna inspekcija, procena integriteta i rizika konstrukcije, rizikom bazirana inspekcija (RBI) |
rad u celosti (882 kB) |