Vol.23, No.2, 2023, str. 161–165
UDK

OPTIMIZACIJA UŠKE ZA VEZU KRILO-TRUP

Aleksandar Grbović1*, Abdussalam Yousef Solob1, Simon Sedmak2, Aleksandar Sedmak1

1) University of Belgrade, Faculty of Mechanical Engineering, Belgrade, SERBIA

*email: agrbovic@mas.bg.ac.rs

2) University of Belgrade, Innovation Centre of the Faculty of Mechanical Engineering, Belgrade, SERBIA

 

Izvod

Geometrija uške za vezu krilo-trup aviona je optimizovana primenom zamornog loma kao kriterijuma, u pogledu debljine, prečnika otvora i lokacije prsline. Numerička simulacija primenom XFEM je upotrebljena kako bi se odredio zamorni vek za različite geometrijske parametre. Prvo je analizirana konstrukcija krila lake letelice, kako bi se pokazalo da zadovoljava zahteve otpornosti prema standardu CS23. Eksperimentalna verifikacija analitičkih/numeričkih rezultata je urađena na modelu krila u prirodnoj veličini, i potvrdila je da su razlike u deformacijama na prihvatljivo malom nivou.

Ključne reči: uška, proširena metoda konačnih elemenata (XFEM), ramenjača, zamorni vek

rad u celosti (1,05 MB)